Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016

ΙΣΤΟΡΙΕΣ... ΑΓΑΛΜΑΤΩΝ



Με ένα μικρό σχόλιο κάτω από τον τίτλο «Αδιάβαστος», ο εκδότης της εφημερίδας Χρονόμετρο Θεόδωρος Σπανέλης «απαντάει» (διά της… υπεκφυγής) στα όσα τον αφορούσαν προσωπικά και συμπεριλαμβάνονταν στο κείμενο της περασμένης Τρίτης 24 Μαΐου. Γράφει:

Ασχολήθηκε από τη στήλη του στην Νέα Εγνατία ο Μπάμπης Γαμβρέλης με τις απόψεις που εξέφρασα για το θέμα του αγάλματος του Έλληνα στρατιώτη. Δεν θα του απαντήσω γιατί δεν διάβασε προσεκτικά αυτά που έγραψα. Αν όμως όντως με διάβασε προσεκτικά και επιμένει στα όσα έγραψε, θα ήταν χρήσιμο να συμβουλευτεί ένα βιβλίο της ιστορίας. Αν επιμένει στα όσα υποστηρίζει τότε θα υποχρεωθώ να του απαντήσω. Οψόμεθα!!!

Ειλικρινά απορώ γιατί ο κύριος Σπανέλης επιδιώκει έναν «δεύτερο γύρο» για να με διαψεύσει (και να με… κατατροπώσει) ιστορικά. Να υποθέσω ότι η «δημοσιογραφική του μεγαλοψυχία» δεν θέλει να με εκθέσει περισσότερο, δίνοντάς μου την ευκαιρία να «ομολογήσω» δημόσια την ιστορική μου άγνοια; Ή μήπως ότι μία πιθανή ανταπόκρισή μου στην πρόσκληση - πρόκλησή του, θα κρατούσε «ζεστό» το ενδιαφέρον της «αποστολής» του;

Όπως και να ‘χει όμως, του οφείλω μερικές απαντήσεις που, εκτός των άλλων, άπτονται και της δημοσιογραφικής δεοντολογίας. Έχουμε και λέμε:

1 Πιθανόν να διέλαθε της προσοχής του κυρίου Σπανέλη ότι η κριτική μου επί των ιστορικών του απόψεων συνοδεύτηκε με τη δημοσίευση και των δικών του γραπτών, κάτι που αποφεύγει να κάνει ο ίδιος. Του το αναφέρω μπας και την επόμενη φόρα θυμηθεί να πράξει τα «τυπικά» και τα επιβαλλόμενα. Σεβόμενος πρωτίστως το αναγνωστικό του κοινό.

2 Θέλω να ρωτήσω τον κύριο Σπανέλη αν οι πάνω από δύο αναγνώσεις του κειμένου του συνιστούν από την πλευρά μου «προσεκτική» ή όχι αντιμετώπιση των όσων γράφει και υποστηρίζει. Λαμβάνοντας φυσικά υπ’ όψιν και το γεγονός ότι ο «βαθμός δυσκολίας» τους δεν απαιτούσε δα και τόση μεγάλη προσπάθεια.

3 Επίσης, θα ήθελα να του υπενθυμίσω ότι μέσα στα όσα τον αφορούν και τον εμπεριέχουν, υπάρχει από την πλευρά μου η (θα την έλεγα και κομβική) επισήμανση με την οποία δηλώνω το «ιστορικό μου έλλειμμα»! Αγνοώ γιατί ο κύριος Σπανέλης επιλέγει να την προσπεράσει. Βολικό; Ίσως!

4 Θα του ήμουν ευγνώμων του κυρίου Σπανέλη αν είχε την καλοσύνη να μου προτείνει μερικά «βιβλία ιστορίας», μπας και καταφέρω να μειώσω το «αδιάβαστο» που με κατατρέχει. Κι ας είναι και της… Παναγιωταρέας. Θα το υποστώ!

5 Και μιας και επιμένω σε αυτά που υποστήριξα στο κείμενό μου, «υποχρεώνω» (και ωθώ) τον εκδότη του Χρονόμετρου να προβεί σε λεπτομερείς απαντήσεις. Και εδώ θα είμαστε για την (όποια) συνέχεια!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου